Friday, February 29, 2008

العصفور و الشجره

فى مسلسل كورى كنت اتفرجت عليه - اصل انا بحب المسلسلات الكورى اصلها كلها حب وكلام من ده وانا بحب الحاجات دى موووووت - المهم كان البطل سأل البطله لو اتولدت تانى تحبى تكونى ايه قالتله شجره عشان ما ابعدش عن اللى بحبهم انا بقى لو اتولدت تانى عايزه ابقى عصفور صراحه انا مش عايزه استنى لما اموت واتولد تانى انا عايزه اكون عصفور دلوقتى قبل النفس الى خرج ما يرجع تانى ، نفسى اعمل حاجات كتير نفسى اسافر - لوحدى - بس المشكله انى بنت آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه انا عمرى ما شفت كده ، الكل عارف ان ازاى البنت تسافر لوحدها
المصيبه كمان ان الولد لما يجى يفكر فى مستقبله بيفكر فى نفسه بس اما البنت لازم بيبقى فى عامل تانى "جوزها " و اذا ما كانش جوزها يبقى اخوها او ابوها تيجى تقول اسافر للأ لازم اعمل حساب جوزى يا ترى هوا كمان هيبقى عايز يسافر اه طب عايزه اعمل كذا تؤتؤ استنى يمكن جوزى ما يرضاش دى بالنسبه ليا مشكله نفسى اجرب اعيش لوحدى فتره يمكن تبقى ممله يمكن تزهق بس انا نفسى اجرب
نفسى افرد جناحى و اطير وانزل على الشجر اللى بحبه وابعد عن اللى مبحبوش واعشش جنب الورد والعنب والفراوله مش جنب الحشيش
يوووووووووووه نفسى فى حاجات كتيييييير .
يا ترى هقدر اعملها ؟

2 comments:

Wael said...

مبروك اولا على المدونة
انا لمحتها بالصدفه البحته
ممممممم هو ليكى حق برضو
بس افرضى مثلا طقت ف دماغك وسافرتى كوريا , ونتى ماشية ف شارع كويا , اللى عالنيل ده اكيد عارفاه , قاموا حبة شباب كوريين صغننيين طلعوا عليكى بيعاكسوكى , تبصى يمين تبصى شمال مفيش ولا عسكرى كورى , تعملى ايه فى الحالة دى ؟
لو كان جوزك معاكى , اكيد هايقطعهم ويوريهم الشغل الصعيدى على حق ربنا . :D
مبروك مرة تانية

غادة said...

الله يبارك فيك
انت عارف الفكره مش ان معايا جوزى او لأ الفكره هل جوزى اساسا هيرضى يسافر عشان انا عايزه كده و لأ
و ان شاء الله مش هفكر اروح كوريا طالما هما كده