Thursday, December 11, 2008

لون جديد للشخبطه

شبيك لبيك نفسك ف ايه
ايه دا جيت ف وقتك يا اسمك ايه
تعالى اقعد اقولك ع اللى انا نفسى فيه

نفسى اصحى كل يوم الصبح على صوت كناريا مزقزقه
و شمس دافيه باصه علينا مروقه
و جايبه فى اديها شويه مطر
يخلى الدنيا نضيفه مزوقه
و الكون للحظه يكون بتاعى ومن غير تريقه
تعرف بقى

- هو دا اللى نفسك تعمليه
- استنى بس مستعجل اوى كده ليه

نفسى الأيام الحلوه ما تعديش كده
عايزاها تمحى كل حاجه ملخبطه
و تعدى على ايامى اللى فاتت تمسح كل الشخبطه
و بلون جديد ترسم حاجات متظبطه

- استنى ما تسربعنيش بقى

انا عايزه كل يوم اسمع ضحكته التانيه اللى هيا
مش الضحكه الهاديه العاديه
لا ما هو اصله ليه ضحكه فرحانه وشقيه
و عيونه فيها حاجات كتير مداريه
تقدر تقولى اسراره دى ايه هيا

- لا دا انتى كده بتهزرى
- خلينى اكمل واسكت بقى

عايزانا نفرح زى عيال صغيره
عايزه احزانا تكون بعيده مخدره
و الأحلام قدامنا تكون متصوره
- ها خلاص كده
- لا بس لسه حاجه صغننه
انا نفسى ف رز بلبن
- بس كده و اهو يا ستى من غير تمن
- ما اقصدش دا انا عايزه واحد من بتاعة الحكاوى والدندنه
تعرف بقى ولا انت تعبت من كتر الشقا

أخر السطر : كل سنه وانتو دايما طيبين يا رب و تكون ايامكم كلها اعيا د واحشتونى جدا جدا جدا واسفه انى ماردتش ع التعليقات اللى فاتت
ظروف والله و مش بالحق اعمل اى حاجه
واحشتنى فاتيما وديدى مواجهات ومفروستى و ابى وكوكبها ورحيل و هبه وفيونكتها و ناس كتيره اوى
واحشتونى بجد وكل سنه وانتو طيبين

4 comments:

Zianour said...

اول تعليق؟؟؟
ازيك يا نور
حلوة قوي الاغنية الجميلة الشقية دي
وكلها احلام وعذوبة طفلة شقية بتحلم ولسه قادرة على الاحلام
ربنا يفرح قلبك دايما
بوسات كتيرة

مينى said...

تانى تعلق : خفيفه جمبله بتفكرنى باغانى العبقرى صلاح جاهين بتضحكك وبتنعشك من سهولةالكلمات تحياالايام الحلوه المفرفشه و هلت الانوار يا نور

Empress appy said...

انتى كمان بتوحشينى خالص خالص بس كويس بطمن عليكى يا ريت نقدر نعمل كل امنياتك دى

Mafrousa said...

نور
انا نفسي فى كل اللى نفسك فيه
الله
ممكن؟؟؟
كل سنة و انتى طيبة و بخير و بصحة و سعادة يارب