Friday, May 02, 2008

احلامى

دايما احلامنا بتنبع من عقلنا الباطن يعنى انا مثلا لما بفكر فى حد كتير جدا بيجى فى الحلم واظن كلنا كده
و احيانا اضايق من شخص ما لأنى حلمت بيه حلم وحش واحب شخص جدا واتمنى اشوفه لأنى حلمت بيه حلم جميل
بس انا دايما فى حلمين بيتكرروا معايا من غير ما افهمهم ولا اعرف بيدلوا على ايه ولا يمتوا لعقلى الباطن بصله
اول حلم
"احلم دايما انى ماشيه حافيه و ابص على رجلى ومكسوفه اوى من انى حافيه وحاسه ان الناس بتبص عليا بس الحقيقه ان الناس مش واخده بالها
و كل اللى بعمله فى الحلم انى بدور على جزمه او اى حاجه البسها فى رجلى واحيانا الاقي واحيانا لأ
و بعدين اصحى من غير الجزمه طبعا"ء
تانى حلم
" الحلم دا بيتكرر كتير انى راكبه عربيه وانا عارفه انى مش بسوق كويس بس العربيه بتمشى
و احيانا اكون كبيره اوى على العربيه و محشوره فيها واحيان تانيه بكون صغيره جدا لدرجة انى مش واصله للفرامل"ء
مش عارفه ايه علاقة الحلمين دول بحياتى وهل يا ترى فعلا الأحلام ليها مدلول فى حياة البنى آدم او بتأثر
ولا مجرد رغبه الانسان فى معرفة ما لايملك ان يعرفه ومحاوله للتواصل مع الغيب
معظم احلامى سعيده بس دا مايمنعش انى حلمت احلام ما اتمناش انى افتكرها بس لللأسف ما بنسهاش
او انى جت لى فتره كان النوم بالنسبه لى هو الاحساس بانى غمضت عينى وفتحتها من غير اى احداث فى النص
بس الأحلام بالنسبه لى حاله فريده بستمتع دايما وانا بحلم يمكن لأنى بتمنى حاجات كتير فبتقابلنى فى احلامى
او لأنى فى بعض الأحيان اجد السلوى فى احلامى
فماذا عنكم ؟

2 comments:

Zianour said...

اهلا نور وعاملة ايه؟
على فكرة حلمك بتاع المشي الحافي انا كنت بحلمه زمان وانا اموت ولا امشي حافية اعتقد انه يرمز للخوف او الهاجس المتكرر
اما حلم العربية فكنت برضه بحلمه بس مش انا اللي بسوق
ويقال ان السيارة هي رمز لحياتك الشخصية ماشية ولا واقفة ضيقة ولا منقلته منك ..الخ
وعموما انت فقط من يستطيع تفسير احلامك الشخصية تتبعي الرمز وحاولي تفكي شفرته وربنا يديم عليك الاحلام!!
تحياتي
زيانور

غادة said...

اهلين زيانور عامله ايه ، انا كويسه الحمد لله
هحاول افك الشفره اظن احلامنا بتعكس نفسيتنا
نورتينى اوى يا جميل